niedziela, 6 listopada 2011

Bułeczki śniadaniowe

bułeczki śniadaniowe upiekłam na kolecję... mam w domu dwóch małych głodomorów i jednego wielkiego, czasami mam wrażenie, że Ci mniejsi jedza więcej niż ten wielki i jeszcze chwila a zjedzą nas z kopytami :) Dzisiaj tak się ropzędzili, że poza głównym piosiłkami zdązyli zjeść cały chleb i na kolację zostaliśmy bez pieczywa a oni nadal wołali, że są głodni!!! Nawet młodszy (5 lat) sam sobie robił "kanapki" smarując krążki ryżowe miodem hahaha i własnie dla takich chwil staram się zawsze mieć w rezerwie drożdże w domu ;)
Upiekłam bułeczki śniadaniowe wg przepisu z mojego ulubionego bloga kulinarnego Moje wypieki

Składniki na około 14 bułek:
  • 1 i 1/4 szklanki letniego mleka
  • 7 g suchych drożdży lub 15 g świeżych
  • 1/4 szklanki cukru (tyle było w oryginale, ale polecam dać 1-2 łyżki, w zależności od tego, jak słodkie chcecie mieć bułeczki)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3 i 3/4 - 4 szklanki mąki pszennej chlebowej
Mleko lekko podgrzać, jajko roztrzepać, drożdże suche wymieszać z mąką (ze świeżymi zrobić rozczyn), masło roztopić.
Wszystkie składniki połączyć razem w naczyniu i wyrabiać około 5 minut. Ciasto będzie bardzo klejące, ale starać się nie podsypywać zbyt dużo mąką by nie było zbyt twarde. Przykryć ściereczką i pozostawić w cieple do podwojenia objętości.
Po tym czasie ciasto jeszcze raz krótko wyrobić, formować bułeczki, układać na oprószonej mąką blaszce. Przykryć ściereczką i odstawić do napuszenia na 30 minut. 
Piec w temperaturze 190ºC przez około 15 - 20 minut. Studzić na kratce.

Niestety wyszły pyszne, pachnące, mięciutkie mniammm Piszę niestety bo myślałam, że będę miała na śniadanie dla dzieciaków do szkoły, a tu została tylko jedna :) dobrze, że zdążyłam im zdjęcie zrobić zanim moja rodzinka zauważyła, że wyjmuję pieczywko z piekarnika - dlatego wybaczcie jakość zdjęcia - robione w pośpiechu ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

02/2018

po kilku latach przerwy wyhaftowałam kwadracik do kołderki dla Łukaszka, w ramach akcji "Kołderki za jeden uśmiech" Przeczyt...